Druga grupa uczniów z TKK wyjechała do Grecji! W okresie 5 – 16 października 2020 r. kolejnych 30 uczniów i 3 nauczycieli naszej szkoły udała się na praktyki zagraniczne do słonecznej Grecji. Wyjazd odbył się w ramach projektu Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, pt. „Po doświadczenie na europejskim rynku pracy!” nr 2019-1-PL01-KA102-061807.
Podobnie jak w przypadku pierwszej grupy, za granicę wyjechało 20 uczniów kształcących się w ramach kierunku Technik informatyk oraz 10 osób zdobywających wykształcenie w zawodzie Technik realizacji nagrań i nagłośnień. W Grecji odbyli część obowiązkowych praktyk zawodowych (80 ze 160 wymaganych godzin), wykonując zadania adekwatne do konkretnego profilu.
W ramach dwutygodniowego stażu za granicą, Technicy informatycy wykonywali zadania zawodowe wynikające z aktualnych potrzeb firmy w zakresie projektowania, tworzenia, konfigurowania, administrowania i montażu sieci komputerowej, z wykorzystaniem znanych metod i narzędzi, pod czujnym okiem mentora. Ich zakres obejmował następujące działania:
– organizacja miejsca pracy;
– obsługa urządzeń techniki komputerowej;
– ochrona danych osobowych w systemach informatycznych;
– obsługa systemów operacyjnych (Windows, Linux, Android, MacOS);
– konfiguracja sprzętu i oprogramowania komputerowego do różnych zastosowań;
– testowanie i diagnostyka sprzętu komputerowego;
– instalacja i aktualizacja systemu operacyjnego i aplikacji;
– wykrywanie zagrożeń systemu operacyjnego, takich jak wirusy, robaki i zapobieganie zagrożeniom;
– naprawa awarii systemów operacyjnych;
– tworzenie kopie bezpieczeństwa systemów operacyjnych;
– sporządzanie dokumentacji technicznej urządzeń sieciowych;
– projektowanie i wykonywanie lokalnej sieci komputerowej;
– identyfikacja urządzeń sieciowych na podstawie opisu, symboli graficznych i wyglądu;
– poznanie aktywnych urządzeń: przełącznik, ruter, punkt dostępowy;
– obsługa karty sieciowej;
– korzystanie z narzędzi do monitorowania ruchu sieciowego (Wireshark i inne);
– poznanie metod wyszukiwania awarii lokalnej sieci komputerowej;
– stosowanie zasad konfiguracji sterowników urządzeń peryferyjnych;
– administracja siecią komputerową;
– tworzenie instalacji strukturalnej;
– montaż szafy rakowej;
– zaciskanie przewodów sieciowych i gniazd ethernetowych;
– testowanie i usuwanie problemów w sieci strukturalnej;
– instalacja switcha zarządzalnego;
– konfiguracja ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (ang. firewall);
– diagnostyka i naprawa urządzeń komputerowych;
– wykonywanie czynności montażowych;
– serwisowanie sprzętu komputerowego – laptopów, tabletów;
– konfiguracja podstawowych usług na Windows Server.
W ramach 2-tygodniowego stażu zagranicznego, Technicy realizacji nagrań i nagłośnień wykonywali zadania zawodowe wynikające z aktualnych potrzeb firmy, wykorzystując poznane metody i narzędzia, pod czujnym okiem mentorów. Ich zakres obejmował następujące działania:
– organizacja miejsca pracy;
– stosowanie technik mikrofonowych: MM, ORTF, AB, MS, XY, Decca Tree;
– działania na elementach pomocniczych: statywy i uchwyty do pracy z mikrofonami;
– planowanie adaptacji akustycznej planu nagraniowego;
– wykonywanie adaptacji akustycznej planu nagłośnieniowego;
– izolacja akustyczna i przygotowanie akustyczne pomieszczeń;
– tworzenie połączeń monofonicznych, stereofonicznych i wielokanałowych;
– analizowanie planu nagrań;
– instalowanie urządzeń na planie nagraniowym;
– analiza dokumentacji technicznej mikrofonów;
– dobór mikrofonów w oparciu o ich specyfikację techniczną;
– stosowanie monofonicznych i stereofonicznych technik mikrofonowych;
– dobór technik mikrofonowych do danych instrumentów;
– dokonywanie analizy warunków realizacji dźwięku;
– przygotowywanie komputera do pracy z dźwiękiem;
– konfiguracja i obsługa sprzętowych konsolet mikserskich;
– dobór i rozmieszczanie urządzeń we współpracy z realizatorem dźwięku, w oparciu o plan realizacji dźwięku;
– analiza danych znamionowych urządzeń;
– dobór urządzeń do pracy w różnych systemach połączeń;
– dobór parametrów urządzeń w oparciu o istniejące połączenia;
– stosowanie zasad kosztorysowania;
– dobór sprzętu do realizacji nagłośnienia zgodnie z wymaganiami akustyki, wykonawców i realizatora dźwięku;
– analiza dokumentacji technicznej sceny;
– konfiguracja systemów nagłośnieniowych i odsłuchowych;
– posługiwanie się przewodowymi systemami mikrofonowymi;
– stosowanie różnych technik omikrofonowania.
Dzięki wdrożonym aktywnościom wszyscy uczniowie nabyli szereg różnych umiejętności – zawodowych, ale także społecznych, organizacyjnych i komunikacyjnych. Dodatkowo uczniowie wzięli udział w bogatym programie edukacyjno-kulturowym, odwiedzając Meteory, Saloniki, Skiathos, małą wioskę Paleos Panteleimonas i zamek w Platamonas, co pomogło im lepiej poznać i niemal „dotknąć” greckiej historii, czując na własnej skórze niesamowitego ducha kraju przyjmującego.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tego okresu poniżej!






















