Druga grupa uczniów z TKK wyjechała do Grecji! W okresie 5 – 16 października 2020 r. kolejnych 30 uczniów i 3 nauczycieli naszej szkoły udała się na praktyki zagraniczne do słonecznej Grecji. Wyjazd odbył się w ramach projektu Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, pt. "Po doświadczenie na europejskim rynku pracy!" nr 2019-1-PL01-KA102-061807.
Podobnie jak w przypadku pierwszej grupy, za granicę wyjechało 20 uczniów kształcących się w ramach kierunku Technik informatyk oraz 10 osób zdobywających wykształcenie w zawodzie Technik realizacji nagrań i nagłośnień. W Grecji odbyli część obowiązkowych praktyk zawodowych (80 ze 160 wymaganych godzin), wykonując zadania adekwatne do konkretnego profilu.
W ramach dwutygodniowego stażu za granicą, Technicy informatycy wykonywali zadania zawodowe wynikające z aktualnych potrzeb firmy w zakresie projektowania, tworzenia, konfigurowania, administrowania i montażu sieci komputerowej, z wykorzystaniem znanych metod i narzędzi, pod czujnym okiem mentora. Ich zakres obejmował następujące działania:
- organizacja miejsca pracy;
- obsługa urządzeń techniki komputerowej;
- ochrona danych osobowych w systemach informatycznych;
- obsługa systemów operacyjnych (Windows, Linux, Android, MacOS);
- konfiguracja sprzętu i oprogramowania komputerowego do różnych zastosowań;
- testowanie i diagnostyka sprzętu komputerowego;
- instalacja i aktualizacja systemu operacyjnego i aplikacji;
- wykrywanie zagrożeń systemu operacyjnego, takich jak wirusy, robaki i zapobieganie zagrożeniom;
- naprawa awarii systemów operacyjnych;
- tworzenie kopie bezpieczeństwa systemów operacyjnych;
- sporządzanie dokumentacji technicznej urządzeń sieciowych;
- projektowanie i wykonywanie lokalnej sieci komputerowej;
- identyfikacja urządzeń sieciowych na podstawie opisu, symboli graficznych i wyglądu;
- poznanie aktywnych urządzeń: przełącznik, ruter, punkt dostępowy;
- obsługa karty sieciowej;
- korzystanie z narzędzi do monitorowania ruchu sieciowego (Wireshark i inne);
- poznanie metod wyszukiwania awarii lokalnej sieci komputerowej;
- stosowanie zasad konfiguracji sterowników urządzeń peryferyjnych;
- administracja siecią komputerową;
- tworzenie instalacji strukturalnej;
- montaż szafy rakowej;
- zaciskanie przewodów sieciowych i gniazd ethernetowych;
- testowanie i usuwanie problemów w sieci strukturalnej;
- instalacja switcha zarządzalnego;
- konfiguracja ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (ang. firewall);
- diagnostyka i naprawa urządzeń komputerowych;
- wykonywanie czynności montażowych;
- serwisowanie sprzętu komputerowego – laptopów, tabletów;
- konfiguracja podstawowych usług na Windows Server.
W ramach 2-tygodniowego stażu zagranicznego, Technicy realizacji nagrań i nagłośnień wykonywali zadania zawodowe wynikające z aktualnych potrzeb firmy, wykorzystując poznane metody i narzędzia, pod czujnym okiem mentorów. Ich zakres obejmował następujące działania:
- organizacja miejsca pracy;
- stosowanie technik mikrofonowych: MM, ORTF, AB, MS, XY, Decca Tree;
- działania na elementach pomocniczych: statywy i uchwyty do pracy z mikrofonami;
- planowanie adaptacji akustycznej planu nagraniowego;
- wykonywanie adaptacji akustycznej planu nagłośnieniowego;
- izolacja akustyczna i przygotowanie akustyczne pomieszczeń;
- tworzenie połączeń monofonicznych, stereofonicznych i wielokanałowych;
- analizowanie planu nagrań;
- instalowanie urządzeń na planie nagraniowym;
- analiza dokumentacji technicznej mikrofonów;
- dobór mikrofonów w oparciu o ich specyfikację techniczną;
- stosowanie monofonicznych i stereofonicznych technik mikrofonowych;
- dobór technik mikrofonowych do danych instrumentów;
- dokonywanie analizy warunków realizacji dźwięku;
- przygotowywanie komputera do pracy z dźwiękiem;
- konfiguracja i obsługa sprzętowych konsolet mikserskich;
- dobór i rozmieszczanie urządzeń we współpracy z realizatorem dźwięku, w oparciu o plan realizacji dźwięku;
- analiza danych znamionowych urządzeń;
- dobór urządzeń do pracy w różnych systemach połączeń;
- dobór parametrów urządzeń w oparciu o istniejące połączenia;
- stosowanie zasad kosztorysowania;
- dobór sprzętu do realizacji nagłośnienia zgodnie z wymaganiami akustyki, wykonawców i realizatora dźwięku;
- analiza dokumentacji technicznej sceny;
- konfiguracja systemów nagłośnieniowych i odsłuchowych;
- posługiwanie się przewodowymi systemami mikrofonowymi;
- stosowanie różnych technik omikrofonowania.
Dzięki wdrożonym aktywnościom wszyscy uczniowie nabyli szereg różnych umiejętności – zawodowych, ale także społecznych, organizacyjnych i komunikacyjnych. Dodatkowo uczniowie wzięli udział w bogatym programie edukacyjno-kulturowym, odwiedzając Meteory, Saloniki, Skiathos, małą wioskę Paleos Panteleimonas i zamek w Platamonas, co pomogło im lepiej poznać i niemal "dotknąć" greckiej historii, czując na własnej skórze niesamowitego ducha kraju przyjmującego.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tego okresu poniżej!
2024-12-15
2024-12-10
2024-12-08
2024-12-06
2024-12-03
2024-12-02
2024-12-01
2024-11-28
2024-11-25
2024-11-06