Technikum Kinematograficzno-Komputerowe
  • II mobilność w ramach projektu

    II mobilność w ramach projektu "Po doświadczenie na europejskim rynku pracy!" już za nami

    • 2020-10-29

    Druga grupa uczniów z TKK wyjechała do Grecji! W okresie 5 – 16 października 2020 r. kolejnych 30 uczniów i 3 nauczycieli naszej szkoły udała się na praktyki zagraniczne do słonecznej Grecji. Wyjazd odbył się w ramach projektu Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, pt. "Po doświadczenie na europejskim rynku pracy!" nr 2019-1-PL01-KA102-061807.

    Podobnie jak w przypadku pierwszej grupy, za granicę wyjechało 20 uczniów kształcących się w ramach kierunku Technik informatyk oraz 10 osób zdobywających wykształcenie w zawodzie Technik realizacji nagrań i nagłośnień. W Grecji odbyli część obowiązkowych praktyk zawodowych (80 ze 160 wymaganych godzin), wykonując zadania adekwatne do konkretnego profilu.

    W ramach dwutygodniowego stażu za granicą, Technicy informatycy wykonywali zadania zawodowe wynikające z aktualnych potrzeb firmy w zakresie projektowania, tworzenia, konfigurowania, administrowania i montażu sieci komputerowej, z wykorzystaniem znanych metod i narzędzi, pod czujnym okiem mentora. Ich zakres obejmował następujące działania:
    - organizacja miejsca pracy;
    - obsługa urządzeń techniki komputerowej;
    - ochrona danych osobowych w systemach informatycznych;
    - obsługa systemów operacyjnych (Windows, Linux, Android, MacOS);
    - konfiguracja sprzętu i oprogramowania komputerowego do różnych zastosowań;
    - testowanie i diagnostyka sprzętu komputerowego;
    - instalacja i aktualizacja systemu operacyjnego i aplikacji;
    - wykrywanie zagrożeń systemu operacyjnego, takich jak wirusy, robaki i zapobieganie zagrożeniom;
    - naprawa awarii systemów operacyjnych;
    - tworzenie kopie bezpieczeństwa systemów operacyjnych;
    - sporządzanie dokumentacji technicznej urządzeń sieciowych;
    - projektowanie i wykonywanie lokalnej sieci komputerowej;
    - identyfikacja urządzeń sieciowych na podstawie opisu, symboli graficznych i wyglądu;
    - poznanie aktywnych urządzeń: przełącznik, ruter, punkt dostępowy;
    - obsługa karty sieciowej;
    - korzystanie z narzędzi do monitorowania ruchu sieciowego (Wireshark i inne);
    - poznanie metod wyszukiwania awarii lokalnej sieci komputerowej;
    - stosowanie zasad konfiguracji sterowników urządzeń peryferyjnych;
    - administracja siecią komputerową;
    - tworzenie instalacji strukturalnej;
    - montaż szafy rakowej;
    - zaciskanie przewodów sieciowych i gniazd ethernetowych;
    - testowanie i usuwanie problemów w sieci strukturalnej;
    - instalacja switcha zarządzalnego;
    - konfiguracja ruterów i urządzeń zabezpieczających typu zapora sieciowa (ang. firewall);
    - diagnostyka i naprawa urządzeń komputerowych;
    - wykonywanie czynności montażowych;
    - serwisowanie sprzętu komputerowego – laptopów, tabletów;
    - konfiguracja podstawowych usług na Windows Server.

    W ramach 2-tygodniowego stażu zagranicznego, Technicy realizacji nagrań i nagłośnień wykonywali zadania zawodowe wynikające z aktualnych potrzeb firmy, wykorzystując poznane metody i narzędzia, pod czujnym okiem mentorów. Ich zakres obejmował następujące działania:
    - organizacja miejsca pracy;
    - stosowanie technik mikrofonowych: MM, ORTF, AB, MS, XY, Decca Tree;
    - działania na elementach pomocniczych: statywy i uchwyty do pracy z mikrofonami;
    - planowanie adaptacji akustycznej planu nagraniowego;
    - wykonywanie adaptacji akustycznej planu nagłośnieniowego;
    - izolacja akustyczna i przygotowanie akustyczne pomieszczeń;
    - tworzenie połączeń monofonicznych, stereofonicznych i wielokanałowych;
    - analizowanie planu nagrań;
    - instalowanie urządzeń na planie nagraniowym;
    - analiza dokumentacji technicznej mikrofonów;
    - dobór mikrofonów w oparciu o ich specyfikację techniczną;
    - stosowanie monofonicznych i stereofonicznych technik mikrofonowych;
    - dobór technik mikrofonowych do danych instrumentów;
    - dokonywanie analizy warunków realizacji dźwięku;
    - przygotowywanie komputera do pracy z dźwiękiem;
    - konfiguracja i obsługa sprzętowych konsolet mikserskich;
    - dobór i rozmieszczanie urządzeń we współpracy z realizatorem dźwięku, w oparciu o plan realizacji dźwięku;
    - analiza danych znamionowych urządzeń;
    - dobór urządzeń do pracy w różnych systemach połączeń;
    - dobór parametrów urządzeń w oparciu o istniejące połączenia;
    - stosowanie zasad kosztorysowania;
    - dobór sprzętu do realizacji nagłośnienia zgodnie z wymaganiami akustyki, wykonawców i realizatora dźwięku;
    - analiza dokumentacji technicznej sceny;
    - konfiguracja systemów nagłośnieniowych i odsłuchowych;
    - posługiwanie się przewodowymi systemami mikrofonowymi;
    - stosowanie różnych technik omikrofonowania.

    Dzięki wdrożonym aktywnościom wszyscy uczniowie nabyli szereg różnych umiejętności – zawodowych, ale także społecznych, organizacyjnych i komunikacyjnych. Dodatkowo uczniowie wzięli udział w bogatym programie edukacyjno-kulturowym, odwiedzając Meteory, Saloniki, Skiathos, małą wioskę Paleos Panteleimonas i zamek w Platamonas, co pomogło im lepiej poznać i niemal "dotknąć" greckiej historii, czując na własnej skórze niesamowitego ducha kraju przyjmującego.

    Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tego okresu poniżej!