Informacja wstępna:
Interdyscyplinarna lekcja języka angielskiego i warsztaty kreatywności w klasach: I A z udziałem grupy uczniów i nauczycieli z LO Rigas Daugavgrivas Vidusskola, Łotwa
Termin i miejsce realizacji: 5 kwietnia 2019 roku w Technikum im. K. Kieślowskiego
Osoba prowadząca: mgr Markowa Walentyna
CEL KSZTAŁCENIA WG PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Rozwijanie kompetencji kluczowych ucznia w języku angielskim. Zastosowanie aktywizujących metod pracy: Odkrywanie Instrumentów muzycznych, klasyfikacja i opis najstarszych instrumentów świata, charakterystyka szczegółowa wg różnorodności zastosowania i dźwięków.
Elementy wiedzy dot. historii i kultury krajów EU. Doskonalenie wiedzy na temat historii pochodzenia najstarszych instrumentów świata.
Praca w zespołach - sztuka tworzenia „Maski Barokowe”. Zastosowanie muzyki klasycznej“Four Seasons of the Year” (Vivaldi) Historia i tradycja maski karnawałowej w Italii.
Wzbogacenie leksyki tematycznej, nawiązującej do słownictwa technicznego:
Musical Instruments and their families:
1. Wind Instruments
2. String Instruments
3. Percussion Instruments
Analiza różnych form i gatunków muzycznych:
„Educational film about musical composition”
Detaliczne rozumienie wypowiedzi nauczyciela ze słuchu, rozmowy sterowane: Znaczenie muzyki w naszym życiu- krótka konwersacja tematyczna w formie rozgrzewki. Universal components of human culture – introduction
Przewidywane osiągniecia ucznia:
- Uczeń poprawnie dobiera i klasyfikuje instrumenty muzyczne
- Uczeń znajduje informacje szczegółowe na podstawie interaktywnej prezentacji multimedialnej pt. Musical Instruments Discovery
- Uczeń rozpoznaje instrumenty na podstawie dźwięków, zna klasyfikację instrumentów
- Uczeń opisuje wygląd instrumentu muzycznego i jego części
- Uczeń zastosowuje słownictwo techniczne, korzysta z różnych źródeł informacji edukacyjnych: słownik techniczny, encyklopedia, artykuły naukowo- tematyczne, gry interaktywne, opracowane przez nauczyciela.
Znajomość środków językowych: Gramatyka w zdaniach tematycznych:
Zastosowanie przymiotników angielskich, zastosowanie czasów przeszłych i strony biernej, powtórzenie czasowników regularnych, nieregularnych.
- Uczeń rozwiązuje interaktywne zadania, dotyczące opisu i zastosowania instrumentów: Family and Musical Instruments. Karta ucznia- zadania
- Uczeń określa główna myśl wysłuchanego tekstu, porównuje i rozpoznaje struktury leksykalno- gramatyczne i poprawnie zastosowuje w zdaniach tematycznych
- Uczeń rozwija zainteresowania muzyczne, kreatywność, doskonali pamięć i wiedzę ogólną na temat zastosowania instrumentów
- Klasyfikuje i odróżnia cztery główne grupy rodzin muzycznych.
Aktywizujące formy i metody pracy- rozwijanie kompetencji kluczowych:
Prezentacja multimedialna, opracowana w (Power Point) z zastosowaniem TIK, interaktywne zadania w formie kart ucznia, opracowane w programach graficznych. Instruments and Fact Files: udział w warsztatach kreatywności w formie pracy grupowej- tworzenia Maski karnawałowej, zastosowanie muzyki Vivaldi - „Four Seasons of the Year”, Movie Maker, Word, Power Point, Films and Quizes about Musical instruments.
Teacher’s Multimedia presentation and interactive tasks about Family of different musical instruments in order to discover the sound and appearance of various traditional families of musical instruments, knowledge about the oldest instruments of the world, develop memory skills.
Opracowała: mgr Walentyna Markowa
2024-12-15
2024-12-10
2024-12-08
2024-12-06
2024-12-03
2024-12-02
2024-12-01
2024-11-28
2024-11-25
2024-11-06